Джерело: www.climateinfo.org.ua

Фото: Architizer

Коли дитячому садочку «Ogura Asahi» виповнилося 50 років, керівництво навчального закладу зрозуміло, що будівля не відповідає належним чином усім вимогам будівництва в сейсмічних районах. Однак, замість того, щоб просто зробити садочок сейсмостійким, архітектори компанії «HIBINOSEKKEI+Youji no Shiro» повністю його перебудували, обладнавши дружніми до навколишнього середовища компонентами. Тепер дитячий садочок у японському місті Сайтама не лише стійкий з точки зору архітектури, але й популяризує прагнення навчати дітей цінувати ресурси планети.

Японська архітектурна компанія «HIBINOSEKKEI+Youji no Shiro» спеціалізується на створенні дивовижних навчальних закладів для дітей молодшого віку, таких як дитячі садочки, ясла та центри денного догляду за дитиною. Отримавши замовлення на реконструкцію дитсадка «Ogura Asahi», компанія вирішила не обмежуватися відновленням сейсмостійкості будівлі. Основним завданням школи стало інформування дітей про викопні види палива і навчання цінувати ресурси, та бережно їх використовувати. Задля досягнення головної мети, щоби посилити сейсмостійкість, замість нових будівельних матеріалів архітектори використали перероблені корабельні контейнери.

Відкритість

Зробивши дитячу кімнату і вчительську відкритими (тепер їхні двері виходять на подвір’я), архітектори дали можливість усім, як дітям, так і дорослим, бачити, що діється всередині кожної кімнати, навіть коли вони надворі. На додаток, концепція відкритості дозволяє людям, котрі мешкають поруч, спостерігати за тим, що відбувається у дитсадку, коли вони проходять повз.

Заклад, в якому ви відчуваєте різницю

Архітектори навмисно залишили зовнішню грубість контейнерів, щоб молодші діти могли легко їх знайти. Водночас для оздоблення інтер’єру було використано дерево, яке дає відчуття тепла. Архітектори врахували, що малюки «можуть відчувати різницю між приміщенням всередині і ззовні».

Дженніфер Чейт (Jennifer Chait)

Прищеплення дітям любові до дерев

У процесі проектування архітектори потурбувалися, щоб не зачепити і не знищити жодне дерево. Натомість, вони проектували приміщення навколо дерев, залишаючи рослини у місцях, де діти могли б їх бачити, торкатися і насолоджуватися ними. За словами архітекторів, вони ставили за мету навчити дітей розуміти їхнє глобальне довкілля і забезпечити «освіту у сфері екології, яку б діти пам’ятали б».

Стійкий спортзал

Сейсмостійкість була підвищена, але реконструкцію зробили з використанням наявної структури. Архітектори зауважили своє прагнення допомогти дітям усвідомити, що вони використали метод реконструкції замість нового будівництва, залишивши стару форму даху непорушеною.

Збереження ресурсів

Будівля з перероблених матеріалів не тільки вчить берегти ресурси, а й заощаджує енергію і зменшує викиди вуглекислого газу. Таким чином, архітектори спробували (і, мабуть, успішно) навчити дітей дбайливо використовувати всі обмежені ресурси.