Erasmus+ ECOIMPACT
Опис проєкту
“Адаптивне навчальне середовище для забезпечення компетенцій в галузі впливу місцевих погодних умов, якості повітря та клімату на економіку та соціум – ECOIMPACT”,
561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP (15.10.2015-14.09.2019)
Партнерство:
Університет Гельсінкі (Фінляндія) – грант-координатор, Аграрний університет Пловдива (Болгарія), Центрально-Європейський Університет у м.Скаліца (Словаччина), Херсонський державний аграрний університет, Одеський державний екологічний університет, Київський національний університет імені Т.Г. Шевченка (Україна), НДУ ім. М.І. Лобачевського, РДГМУ, Інститут підвищення кваліфікації РГМС, координатор – Університет Гельсінкі (Фінляндія).
Цілі:
Проект ECOIMPACT передбачає розробку персонального середовища навчання (ПСН) для отримання компетентності в галузі економічних і соціальних наслідків впливу місцевої погоди, якості повітря і клімату. Середовище ПСН представлене спеціально підібраними навчальними матеріалами, «розумними» приладами для спостереження за погодою і програмним забезпеченням для управління процесом навчання – все це інтегровано в єдину систему. ПСН призначене безпосередньо для студентів вищих навчальних закладів консорціуму, фахівців-гідрометеорологів, менеджерів метеозалежних підприємств і державних установ. У перспективі, воно може виявитися корисною для широкого кола споживачів: починаючи від інших зацікавлених університетів до середніх шкіл і приватних осіб.
Завдання:
– Розробити освітній матеріал, що відображає економічні та соціальні наслідки локальної погоди, якості повітря і клімату;
– Розробити апаратні й програмні компоненти інтегрованого адаптивного навчального середовища, орієнтованого на студентів, фахівців у галузі гідрометеорології, менеджерів погодозалежних підприємств і державних органів, і наповнити його освітнім матеріалом;
– Апробувати інтегроване адаптивне навчальне середовище в форматі університетського курсу, курсу підвищення кваліфікації фахівців у галузі гідрометеорології та освітнього курсу для менеджерів погодозалежних підприємств (за галузями економіки) і державних органів;
– Розробити стратегію комерціалізації для інтегрованого адаптивного навчального середовища.
Розмір отриманого фінансування від ЄС (Сума гранту програми Erasmus+): 968407 євро.
Заходи
Робочі зустрічі в рамках проекту:
- 3-5 лютого 2016 р. – Стартова нарада, Гельсінкі, Фінляндія.
- 29-30 вересня 2016 р. – перше засідання Координаційної групи проекту, м. Одеса, Україна.
- 29 – 31 травня 2017 р. – Координаційна зустріч за проектом ECOIMPACT в Київському національному університету ім. Т.Г. Шевченка.
- 9-10 жовтня 2017 р. – зустріч Координаційної групи проекту ECOIMPACT в Аграрному університеті м. Пловдив.
- 11-12 квітня 2018 р. – засідання Координаційного комітету проекту 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP, організоване Центрально-Європейським Університетом в м. Братислава (Словаччина).
- 12-14 червня 2019 р. – 7-е Засідання координаційного комітету проекту ECOIMPACT на базі Фінського метеорологічного інституту Університету м. Гельсінкі, Фінляндія.
- 5-7 вересня 2019 р. – Фінальна зустріч за проектом Erasmus+ ECOIMPACT в Університеті м. Гельсінкі (Фінляндія).
Семінари і тренінги:
- 29 травня – 3 червня 2016 р. – Семінар 1 “Розробка навчальних матеріалів: структура”, Станція дослідження лісу Хюютіала (Hyytiälä), Фінляндія.
- 3-7 жовтня 2016 р. – метеорологічний онлайн тренінг CALMet Online 2016, організований EUMETSAT, на тему “Онлайн-експериментування – нові технології та Інтернет речей (IOT)”, де ECOIMPACT був представлений серією презентацій та онлайн-семінаром “Проведення дослідів онлайн – перехідні технології та інтернет речей”.
- 24 – 27 січня 2017 р. – Семінар 2 “Розробка навчальних матеріалів: зміст”, Центрально-Європейський університет, м. Скаліце, Словаччина
- 4 – 9 вересня 2017 р. – семінар-тренінг з економічної метеорології за проектом 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP в Університеті Гельсінкі, Фінляндія.
- 10-16 жовтня 2017 р. – тренінг з персонального середовища навчання в Аграрному університеті м. Пловдив.
- 18 лютого – 4 березня 2018 р. – навчальний семінар по моделі Enviro-HIRLAM в Інституті досліджень атмосферної та земної систем Університету Гельсінкі (Фінляндія), у рамках проекту ECOIMPACT.
- 12 – 18 квітня 2018 р. – Тренінг з трансферу знань та комерціалізації університетських досліджень у Братиславі.
- 11-13 грудня 2018 р. – семінар з метеорологічного моделювання Simulator Build Workshop, організований EUMETSAT та EUMETCAL, за підтримки проекту ECOIMPACT, на базі Фінського метеорологічного інституту в м. Гельсінкі, Фінляндія.
Моніторингові візити:
- 26 жовтня 2016 р. – Моніторинговий візит Національного Еразмус+ офісу в Україні до Херсонського державного аграрного університету.
- 22 серпня 2019 р. – Моніторинговий візит Національного Еразмус+ офісу в Україні до Одеського державного екологічного університету.
Заходи з розповсюдження
- 12-14 листопада 2015 р. – ОДЕКУ представляв інформацію щодо відкриття проекту ECOIMPACT на ХХVІІІ Міжнародній спеціалізованій виставці «Освіта та кар’єра – День студента 2015» (Київ).
- 14-16 квітня 2016 р. – ХХІХ Міжнародна спеціалізована виставка «Освіта та кар’єра – 2016» в м. Київ, на стенді ОДЕКУ відвідувачі мали можливість ознайомитись з презентацією, в якій відображалися основні завдання, склад консорціуму проекту ECOIMPACT та проведені заходи за проектом, а також з Флаером – Структура галузевого курсу за напрямом «Агрометеорологія».
- 26-28 квітня 2016 р. – на Міжнародному екологічному форумі “Довкілля для України” КНУ ім. Т. Шевченка були представлені результати проекту ECOIMPACT.
- 25-27 жовтня 2016 р. – на Восьмому міжнародному форумі «Інноватика в сучасній освіті» у Київському Палаці дітей та юнацтва співробітниками ОДЕКУ демонструвалися флаери, презентації і банер, які відображають роль та досягнення консорціуму проекту у виконанні завдань ECOIMPACT.
- 16 та 17 листопада 2016 р. – О.В. Шаблій представляв ОДЕКУ на серії семінарів, які проходили в м. Київ у рамках Національного тижня програми ЕРАЗМУС+ в Україні, та проводив консультації зі співробітниками Національного Еразмус+ офісу в Україні щодо аспектів виконання проекту 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP.
- 17 – 19 листопада 2016 р. – на Міжнародній спеціалізованій виставці «Освіта та кар’єра – День Студента 2016» в м. Київ відвідувачі мали можливість ознайомитися з флаерами, презентаціями і банером, що відображали досягнення міжнародного колективу у спільному виконанні завдань проекту 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP.
- 29-30 листопада 2016 р. – засідання робочих груп Координаційної ради Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань розробки Стратегії відновлення роботи та розвитку зрошувальних систем в рамках візиту Світового банку для обговорення Принципів Стратегії, на базі ХДАУ, м. Херсон.
- 30 листопада 2016 р. – Осіння науково-практична конференція: «Стан, проблеми і перспективи розвитку сільського господарства, аграрної освіти та науки» на базі біолого-технологічного факультету ХДАУ, м. Херсон.
- 16-18 березня 2017 р. – ОДЕКУ було представлено на Восьмій міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2017» в м. Київ, де відвідувачам виставки демонструвався банер, який відображає роль та досягнення Університету у виконанні проекту 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP.
- 22-23 березня 2017 р. – Перший Всеукраїнський Гідрометеорологічний З’їзд на базі гідрометеорологічного інституту Одеського державного екологічного університету.
- 6-8 квітня 2017 р. на XXXI міжнародній спеціалізованій виставці «Освіта та кар’єра – 2017» у Києві співробітники відділу міжнародних зв’язків ОДЕКУ представляли банер, який відображає роль та досягнення Університету у виконанні міжнародного проекту Європейської Комісії 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP.
- 24-26 жовтня 2017 р. – на Дев’ятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» у Київському Палаці дітей та юнацтва, співробітники ОДЕКУ продемонстрували рекламні матеріали, презентації і банер, які відображають роль та досягнення Університету у виконанні проекту ECOIMPACT.
- 13-15 березня 2018 р. – зустріч зацікавлених сторін щодо проекту ECOIMPACT в рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Кліматичні зміни та сільське господарство. Виклики для аграрної науки та освіти» на базі ДУ «НМЦ Агроосвіта», м. Київ, за участю ФАО.
- 21 – 23 березня 2018 р. – круглий стіл з розповсюдження результатів проекту ECOIMPACT в рамках ІІІ міжнародної конференції молодих вчених «Сучасна гідрометеорологія: актуальні проблеми та шляхи їх вирішення» в ОДЕКУ, за участю Українського метеорологічного та гідрологічного товариства.
- 19-21 квітня 2018 р. – на Міжнародній спеціалізованій виставці «Освіта та кар’єра – 2018» в Києві співробітники ОДЕКУ продемонстрували рекламні матеріали, презентації і банер, які відображають роль та досягнення Університету у виконанні проекту ECOIMPACT.
- 23-25 жовтня 2018 р. – співробітниками ОДЕКУ було продемонстровано банери, які відображають роль та досягнення Університету у виконанні проекту 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP на Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» в м. Київ.
- 15 – 17 листопада 2018 р. – співробітники ОДЕКУ представляли банери, які відображають роль та досягнення Університету у виконанні проекту 561975-EPP-1-2015-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP на Міжнародній спеціалізованій виставці «Освіта та кар’єра – День студента 2018» в Києві.
- 23–24 листопада 2018 р. – форум «Кліматична освіта–2018» у Києві, організований колегією екологічної освіти «Світ освіт» та кафедрою метеорології та кліматології Київського національного університету імені Тараса Шевченка за підтримки Фонду Генріха Бьолля та Української кліматичної мережі.
- 14 березня 2019 р. – Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології та актуальні питання післязбиральної доробки плодоовочевої продукції як важель підвищення економічної ефективності» в Херсонському державному аграрному університеті, де були представлені доповіді щодо провадження інтерактивних навчальних курсів в рамках проекту ECOIMPACT.
- 12 – 13 квітня 2019 р. – представниками ОДЕКУ було проведено презентацію на тему «Впровадження результатів проектів ЄС Еразмус+ «Адаптивне навчальне середовище для забезпечення компетентностей в галузі впливу місцевих погодних умов, якості повітря та клімату на економіку та соціум – ECOIMPACT» та «Комплексна докторська програма з екологічної політики, менеджменту природокористування та техноекології – INTENSE» на Міжнародній спеціалізованій виставці «Освіта та кар’єра – 2019» в Києві.
- 13 червня 2019 р. – Представники робочої групи від ДВНЗ «Херсонський державний аграрний університет» представлені учбові курсу проекту ECOIMPACT на ІІ Міжнародній науково-практичній конференції в ДВНЗ «Херсонський державний аграрний університет».
- 20 червня 2019 р. – круглий стіл «Науковий підхід до оцінки адаптації тварин до сучасних технологій виробництва в умовах змін клімату» за матеріалами проекту ECOIMPACT на базі кафедри генетики та розведення с.г. тварин ім. В.П.Коваленка Херсонського державного аграрного університету.
Досягнуті результати
ECOIMPACT–PLE / ПЕРСОНАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НАВЧАННЯ (ПСН) (D3.6)
Description: Main result. ECOIMPACT-PLE is implemented as a software and hardware system allowing learners to form their personal information and education spaces.
ECOIMPACT-PLE allows:
- To enhance competence of learners in the area of economic and societal impacts of local weather, air quality and climate (via created educational content).
- To develop skills of using the Internet of Things (IoT) technologies for managing weather-sensitive activities based on objective detailed environmental data (via created infrastructure).
The PLE software component (including educational materials) can be used by any registered user from anywhere. Extended use of the PLE system with enabled IoT component is possible at ECOIMPACT universities with appropriately equipped experimental zones and laboratories.
ECOIMPACT-PLE can be handled via web and desktop applications:
Опис: Основний результат. ECOIMPACT-PLE реалізований як програмно-апаратна система, що дозволяє учням формувати свої особисті інформаційні та освітні простори.
ECOIMPACT-PLE дозволяє:
- Підвищити компетентність учнів у сфері впливу місцевої погоди, якості повітря та клімату на економіку та суспільство (через створений навчальний контент).
- Розвивати навички використання технологій Internet of Things (IoT) для управління чутливою до погоди діяльністю на основі об’єктивних детальних екологічних даних (через створену інфраструктуру).
Програмний компонент PLE (включаючи навчальні матеріали) може використовувати будь-який зареєстрований користувач з будь-якого місця. Розширене використання системи PLE з включеним компонентом IoT можливе в університетах-партнерах ECOIMPACT, в яких є належним чином обладнані експериментальні зони та лабораторії.
З ПСН ECOIMPACT-PLE можна працювати через веб- та настільні додатки:
Web application (веб-додаток)
Desktop application (настільний додаток)
ОСВІТНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПСН ECOIMPACT–PLE
Short-term professional development courses for weather-sensitive sectors of economy / Короткострокові курси підвищення кваліфікації для погодо-залежних галузей економіки (D2.2)
Description: Short-term professional development courses for firms and administrations in weather-sensitive sectors of economy. The courses aim to enhance competence of learners in the area of economic and societal impacts of local weather, air quality and climate. The courses are available on distance learning platforms of ECOIMPACT universities (limited access) and in ECOIMPACT PLE (open access).
Опис: Короткострокові курси підвищення кваліфікації для фірм та адміністрацій у чутливих до погоди галузях економіки. Курси мають на меті підвищити компетентність слухачів у сфері економічного та суспільного впливу місцевої погоди, якості повітря та клімату. Курси доступні на платформах дистанційного навчання університетів-партнерів ECOIMPACT (обмежений доступ) та в ECOIMPACT PLE (відкритий доступ).
Завантажити: pdf
University course on Economic Meteorology / Університетський курс з економічної метеорології (D2.4)
Description: A university 3-level (BSc/MSc/PhD) course on Economic Meteorology is based on selected cases from short-term sectoral courses. The course programs are in compliance with national Ukrainian educational standards, as well as with Bologna requirements. The course is available on distance learning platforms of ECOIMPACT universities (limited access) and in ECOIMPACT PLE (open access).
Опис: Університетський 3-рівневий курс економічної метеорології (для рівнів «бакалавр» / «магістр» / PhD) базується на обраних прикладах із короткострокових галузевих курсів. Програми курсу відповідають як національним українським освітнім стандартам, так і вимогам Болонського процесу. Курс доступний на платформах дистанційного навчання університетів-партнерів ECOIMPACT (обмежений доступ) та в ПСН ECOIMPACT PLE (відкритий доступ).
Завантажити: pdf
Update course on Economic Meteorology for hydrometeorology professionals / Курс підвищення кваліфікації з економічної метеорології для фахівців-гідрометеорологів (D2.5)
Description: Update courses on Economic Meteorology for specialists of hydrometeorological services based on the same case-based approach, as the university course. In Ukraine, OSENU Centre for Postgraduate Studies offers 2-6 ECTS course (depending on requirements of a particular customer). The courses are available on distance learning platforms of OSENU and ATI (limited access), and in ECOIMPACT PLE (open access).
Опис: Курси підвищення кваліфікації з економічної метеорології для фахівців гідрометеорологічних служб, засновані на тому ж методі «кейсів» (конкретних прикладів), що і університетський курс. В Україні Центр післядипломної освіти ОДЕКУ пропонує курси на 2-6 кредитів ECTS (залежно від потреб конкретного замовника). Курси доступні на платформах дистанційного навчання OДЕКУ (обмежений доступ), а також у ECOIMPACT PLE (відкритий доступ).
Завантажити: pdf
НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ ТА ПІДРУЧНИКИ
Methodological Recommendations on Practical Works for Students in Zoometeorology, 6 parts, 96 p., 2016 / Методичні рекомендації з вивчення дисципліни «Зоометеорологія» студентів VI курсу біолого – технологічного факультету стаціонарної форми навчання для практичних занять змістовних частин 1-4 за напрямом підготовки (спеціальністю) 8.09010201 «Технології виробництва і переробки продукції тваринництва», 6 частин. – Херсон, 2016. – 96 с. (D2.6)
Завантажити: pdf
Monograph “Climatic Risks for Functioning of Economic Sectors in Ukraine under the Climate Change”, 548 p., 2018 / Кліматичні ризики функціонування галузей економіки України в умовах зміни клімату: [монографія] / за ред. С. М. Степаненка, А. М. Польового. – Одеса: Вид. „ТЕС”, 2018. – 548с. (D2.6)
Завантажити: pdf
Teaching aid “Automated Monitoring and Assessment of Atmospheric Air Quality”, 58 p., 2019 / Автоматизований моніторинг та оцінка якості атмосферного повітря. Методичні вказівки для підготовки студентів за спеціальностями 101 «Екологія» та 103 «Науки про Землю» / Гриб О. М., Чугай А. В. / Одеса: ОДЕКУ, 2019. – 58 с. (D2.6)
Завантажити: pdf
Textbook “Methods for Applied Systems Analysis in Hydrometeorology”, 701 p., 2017 / Методи прикладного системного аналізу в гідрометеорології: Підручник / Прусов В. А., Сніжко С. І. – К.: Прінт Сервіс, 2017. – 701 с. (D2.6)
Завантажити: pdf
Textbook “Practical training course in meteorology and climatology”, 117 p., 2018 / Практикум з метеорології та кліматології / Шевченко О.Г., Сніжко С.І., Круківська А.В. – К.: ФОП Маслаков, 2018. – 117 с. (D2.6)
Завантажити: pdf
Textbook “Economic meteorology”, 352 p., 2019 / Економічна метеорологія: Підручник / Шевченко О.Г., Сніжко С.І., Вітренко А.О. – К.: Майстер книг, 2019. – 352 с. (D2.6)
Завантажити: pdf
ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ
Analytical review of modern PLE software and MOOCs / Аналітичний огляд сучасного програмного забезпечення персонального навчального середовища та масових відкритих онлайн-курсів (D1.1)
Description: The consortium collected and analyzed the information on modern personal learning environment (PLE) software, MOOCs (Massive Open Online Courses) and Online Laboratories. Analysis was focused on tools offering adaptive interactive learning with individual educational tracks and supporting the Internet of Things (IoT) concept and laboratory practice.
Опис: Консорціум зібрав та проаналізував інформацію про сучасне програмне забезпечення для персонального середовища навчання (ПСН), MOOC (масових відкритих онлайн курсів) та онлайн-лабораторії. Аналіз зосереджувався на інструментах, що пропонують адаптивне інтерактивне навчання з індивідуальними траєкторіями навчання та підтримують концепцію Інтернету речей (IoT) та лабораторну практику.
Завантажити: pdf
Synopsis on existing commercialization models of educational software and related services / Короткий огляд існуючих комерціалізованих моделей освітнього програмного забезпечення та споріднених служб (D1.2)
Description: The basic business models, which have already been successfully implemented in the market of educational software, were summarized. The focus was on the description of the potential benefits and risks of different business models, as well as on formulation of the possible sources of income.
Опис: Були узагальнені основні бізнес-моделі, які вже успішно впроваджені на ринку освітнього програмного забезпечення. Увага зосереджувалася на описі потенційних вигод та ризиків різних бізнес-моделей, а також на формулюванні можливих джерел доходу.
Завантажити: pdf
End-user needs analysis survey / Опитування кінцевих користувачів (D1.3)
Description: Surveys were carried out in Russia and Ukraine to reveal the expectations (structure, delivery mode, content) of end-users (business entities, employees of hydrometeorological services, general public, authorities) towards the developed PLE and the demand for PLE and related services, taking into account regional differences.
Опис: В Росії та Україні були проведені опитування, щоб виявити очікування (структура, режим викладання, зміст) кінцевих споживачів (суб’єкти господарювання, співробітники гідрометеорологічних служб, широка громадськість, органи влади) щодо розробленого ПСН та попиту на нього та супутні послуги, з урахуванням регіональних відмінностей.
Завантажити: pdf
Algorithm for building individual learning tracks / Алгоритм побудови індивідуальних траєкторій навчання (D2.3)
Description: An algorithm for building the individual learning tracks in ECOIMPACT-PLE has been developed. To create an individual learning track adapted to a current level of learner’s knowledge, a developer of educational materials generates basic diagrams of transition between the information blocks (the developer can be both a teacher and a person preparing educational materials for further memorization, enhanced understanding, or using in further professional activities). An individual learning track is built automatically based on possible (provided by the developer) transitions between information blocks.
Опис: Розроблено алгоритм побудови індивідуальних траєкторій навчання в ECOIMPACT-PLE. Для створення індивідуальної траєкторії навчання, адаптованої до сучасного рівня знань учнів, розробник навчальних матеріалів генерує основні діаграми переходу між інформаційними блоками (розробник може бути як викладачем, так і особою, яка готує навчальні матеріали для подальшого запам’ятовування, розширеного розуміння, або використання у подальшій професійній діяльності). Індивідуальна траєкторія навчання будується автоматично на основі можливих (наданих розробником) переходів між інформаційними блоками.
Завантажити: pdf
Refined structure of and requirements to hardware and software PLE components / Вдосконалення структури та вимог до обладнання та програмного забезпечення компонентів ПСН (D3.1)
Description: The refinement took into account the specificity of beneficiary institutions, developed educational materials, and end-user feedback in order to maximize the relevance and potential of the resulting integrated PLE.
Опис: Удосконалення враховувало специфіку закладів-бенефіціарів, розроблені навчальні матеріали та зворотній зв’язок з кінцевими користувачами, з метою досягнення максимальної актуальності та потенціалу отриманого інтегрованого ПСН.
Завантажити: pdf
PLE structure and functions for various categories of learners / Структура та функції ПСН для різних категорій слухачів (D3.3)
Description: Based on the needs analysis conducted for different categories of users, the general functions of PLE were defined for all categories of users, and the specific PLE functions for (i) hydrometeorology professionals and students, and (ii) business audience.
Опис: На основі аналізу потреб, проведеного для різних категорій користувачів, були визначені загальні функції ПСН для всіх категорій користувачів, а також специфічні функції середовища для (i) фахівців та студентів -гідрометеорологів та (ii) бізнес-аудиторії.
Завантажити: pdf
Додаткові результати в ОДЕКУ
- Метеостанція Інспектор-Метео (он-лайн) встановлена на території Метеорологічної лабораторії ОДЕКУ в с. Чорноморка. Передача даних здійснюється з квітня 2019 р. (http://meteo.inspector.ua)
- Вимірювач якості повітря Vaisala AQT420 встановлений на території ОДЕКУ (3 м від поверхні землі, 20 м від вул. Макаренко та 12 м від НЛК №2). Завдяки цьому, з 23 травня 2019 р. Науково-експертний центр моніторингу навколишнього середовища ОДЕКУ надає в режимі онлайн репрезентативні дані про якість атмосферного повітря в курортно-рекреаційній зоні Одеси (Моніторинг якості повітря Одеси).
- Створені прототипи 10 базових лабораторних робіт, готових до PLE, що дозволяють отримати практичні знання та навички, необхідні для застосування рішень інтернету речей для моніторингу місцевої погоди та мікроклімату, та розробити власні рішення в цій галузі.
- У квітні-травні 2019 р. в ОДЕКУ впроваджені лабораторні роботи для студентів 3 курсу (спеціальність «Науки про Землю») із застосуванням пристроїв для вимірювання параметрів навколишнього середовища на основі апаратної платформи Arduino.
Вплив на інституційному та інших рівнях:
Концепцією проекту передбачалися інноваційні підходи у досягненні результатів проекту щодо підсилення зв’язків з соціально-економічним середовищем. Одним з таких підходів є побудова інноваційних мереж (ЗВО, дослідницькі установи, виробничі підрозділи та ін.). До них можуть залучатися і представники органів державної влади та місцевого самоврядування.
Вплив проекту на розробку або вдосконалення політики у сфері вищої освіти виявляється у залученні трьох українських ЗВО поза консорціумом до впровадження навчальних дисциплін, розроблених консорціумом, та створенні інноваційних мереж (національний рівень).
Для забезпечення якості розроблених матеріалів була сформована Наглядова рада, засідання якої проходили кожні півроку. До Наглядової ради увійшли представники ГМЦ ЧАМ, Інституту виноградарства і виноробства ім. В.Є. Таїрова, СГІ-НЦНС, ГО «Центр регіональних досліджень» та ін.
Внесок проекту до процесу навчання впродовж життя полягає у проведенні курсів підвищення кваліфікації для фахівців-агрометеорологів гідрометеорологічних організацій в ОДЕКУ (13-18.03.2017, 14-19.05.2018, 13-18.05.2019) та галузевих курсів для погодозалежних підприємств (15-27.01.2018, 04-16.06.2018).
Придбане та встановлене обладнання використовується студентами, викладачами та працівниками ОДЕКУ для проведення навчальних занять, лабораторних робіт та організації системи дистанційного навчання.
ECOIMPACT був першою ініціативою щодо впровадження локальних мереж моніторингу якості повітря в Україні. Під її впливом розпочалося створення публічних мереж моніторингу по всій Україні. Проект та його результати сприяли підвищенню мотивації в соціумі до вивчення даної проблематики.
Відгуки учасників:
Зібрані відгуки про підхід, структуру, зміст та загальний потенціал ПСН від викладачів та всіх типів слухачів, завдяки проведенню анкетування серед слухачів:
– Короткострокових курсів підвищення кваліфікації для погодозалежних галузей економіки (звіт з анкетування)
– Університетського курсу з економічної метеорології (для рівнів «бакалавр» / «магістр» / PhD)
– Курсу підвищення кваліфікації з економічної метеорології для фахівців-гідрометеорологів (звіт з анкетування)
– Курсів підвищення кваліфікації з технологій e-learning та впровадження ПСН в ОДЕКУ (звіт з анкетування)
Впровадження навчального курсу «Біометеорологія» було високо оцінено Вченою радою Географічного факультету КНУ ім. Т. Шевченка (Витяг з Протоколу №4 від 14.11.2017 р.), курсу «Сільське господарство» – Методичною радою ГМІ ОДЕКУ (Протокол №7 від 25.09.2016 р.), Українським гідрометеорологічним центром (Відгук), Українським метеорологічним та гідрологічним товариством (Рецензія), СГІ (Відгук), а курси «Зоометеорологія» та «Сільське господарство» – ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» (експертний висновок).
Використання і стійкість результатів:
Розроблені:
- Стратегія забезпечення усталеності та розповсюдження результатів
- Стратегія розповсюдження результатів проекту
Робочі станції (ПК) для викладачів та студентів, телевізійне, аудіовізуальне та фотографічне обладнання встановлені в навчально-лабораторних корпусах ОДЕКУ.
Перспективи використання результатів проекту в освітньому процесі ОДЕКУ:
- Придбане та встановлене обладнання і надалі використовуватиметься студентами, викладачами та працівниками ОДЕКУ для проведення навчальних занять, лабораторних робіт та організації системи дистанційного навчання.
- Після завершення проекту підтримка веб-сайту та навчальних веб-ресурсів проекту має бути забезпечена співробітниками ОДЕКУ протягом принаймні 5 років.
- Розроблені в консорціумі навчальні матеріали є і будуть доступні для студентів Університету завдяки платформам дистанційного навчання http://osenu.e-impact.net/ і https://ecoimpact-ple.com/ та в рамках міжнародної програми “Pan-Eurasian Experiment (PEEX)”.
Контакти
Сергій Зілітінкевіч, Координатор
sergej.zilitinkevich@fmi.fi
+358 50 5732203
Святослав Тюряков, Менеджер проекту
svyatoslav.tyuryakov@fmi.fi
+358 29 5392049
Веб-сайт проєкту: http://e-impact.net/
Веб-сайт ОДЕКУ з дистанційного навчання: http://osenu.e-impact.net/
ПСН ECOIMPACT: https://ecoimpact-ple.com/
FB група https://www.facebook.com/groups/1690968411115795/
Буклети (флаери), розроблені та надруковані для просування ідей та методології проекту: Флаер ECOIMPACT, Флаер з курсу “Сільське господарство” 2015, Флаер з курсу “Сільське господарство” 2019
Банер проекту (90*210 cm)